كوچك يا بزرگ كردن بخش :.متون عمومي
1400/7/20 سه‌شنبه
استان خراسان جنوبی-شهرستان درمیان-شهر اسدیه-بلوار شهید حمزه ای-دانشگاه پیام نورواحد اسدیه

تلفن:32125895-056----نمابر:32125959-056
1400/7/20 سه‌شنبه
1400/7/20 سه‌شنبه
1400/7/20 سه‌شنبه
1400/7/20 سه‌شنبه
بيشتر
كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین اخبار
آدرس
آموزش
آموزش الکترونیک
آیکن
اسلایدر
برگزیده ها
بنر
دانشجو
دسترسی سریع
ساختار دانشگاه
سامانه های همکاران علمی و اداری
سوالات متداول
صفحه اصلی
مسابقات
معرفی مراکز و واحدها
معرفی همکاران
همایش ها
ورود
آخرین اخبار
1400/9/22 دوشنبهجشنواره دانشجویی آیین‌های محلی خراسان جنوبی در محل مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه به همت دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.
برگزاری جشنواره دانشجویی آیین‌های محلی استان خراسان جنوبی
جشنواره دانشجویی آیین‌های محلی خراسان جنوبی در محل مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه به همت دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

.

برگزاری جشنواره دانشجویی آیین‌های محلی استان خراسان جنوبی
جشنواره دانشجویی آیین‌های محلی خراسان جنوبی در محل مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه به همت دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی، دکتر حامد جوادی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند ضمن خوش آمدگویی به مسئولان استانی و شهرستانی 16 آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و در خصوص برگزاری این جشنواره عنوان کرد:دانشجویان سفیران و پیام آوران فرهنگ و تمدن هستند و یکی از اقدامات دانشگاهها آشنا کردن دانشجویان با آداب و آیین های محلی است و سنت های و آداب خراسان جنوبی از تمدن کهن و فرهنگ عمیقی برخوردار بوده و دانشجویان علاقه و تمایل زیادی به شناخت این آیین ها دارند.
دکتر جوادی اظهار امیدواری کرد در آینده اینگونه برنامه ها و جشنواره با حضور و مشارکت تمامی دانشگاههای استان برگزار گردد.
در ادامه حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت : این جشنواره دانشجویی را می‌توان یک رویداد فرهنگی مهم در استان حساب کرد ، چراکه بازی‌ها ، لباس‌ها و حتی غذا‌های بومی و محلی ، ریشه در فرهنگ هر منطقه دارد و با آداب‌ و رسوم این خطه آمیخته شده است.
رمضانی افزود: بازی‌های بومی، قبیله‌ای، محلی و سنتی ایرانی علاوه بر بار فرهنگی، از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث آشنایی بهتر و بیشتر جوانان ما با این فرهنگ و آداب‌ورسوم می‌شود.
محمد علی جنتی فر مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند از دانشگاه پیام نور بیرجند جهت برپایی این جشنواره دانشجویی و حضور و مشارکت  دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی بیرجند تشکر کرد. 
مدیر پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجندافزود : در این جشنواره هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی ، بازی‌های بومی محلی ، موسیقی مقامی خراسان و پخت غذا‌های سنتی خراسان جنوبی در محل بازارچه صنایع‌دستی باغ اکبریه نیز حضور دارند.
محمدعلی جنتی‌فر افزود : این جشنواره باهمت دانشگاه پیام نور بیرجند و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، پایگاه میراث جهانی باغ اکبریه بیرجند برگزار و هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی دانشجویان و مردم بافرهنگ بومی و محلی خراسان جنوبی اعلام کرد.
در پایان از دانشجویان شرکت کننده در جشنواره و بازیهای بومی و محلی با اهدای جوایز قدردانی شد.







 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر